Teboil lojalitetsprogram – villkor och regler för kundkortsinnehavare

Så samlar du poäng

Poäng kan samlas in från köp på Teboil-servicestationer och konsumentautomatstationer, inklusive Express-stationer. När du använder Teboil-appen eller ditt lojalitetskort för betalning och betalar ditt köp med ditt personliga bank- eller kreditkort eller kontanter. Poängen samlas in i samband med köpet och är giltiga i 12 månader från inköpsdatumet.

Undantagsplatser där poäng inte kan samlas eller användas är listade. Lojalitetsprogram - Teboil.fi

Kommentarer relaterade till poängen

Felaktiga punkter måste rapporteras till Teboil inom 14 dagar från inköpsdatumet genom reklamationsformuläret. Lojalitetsprogram och poängreklamation - Teboil.fi Genom att använda webbplatsen. Teboil har också rätt att korrigera felaktigt ackumulerade poäng.

Regulars kundnivåer

Din nivå bestäms baserat på dina inköp i euro och kan vara brons, silver, guld, platina eller VIP. Inköpen samlas under en period på 90 dagar. Du kan avancera till en högre nivå baserat på dina inköp under denna period och din nivå vid slutet av perioden bestämmer din startnivå för de följande 90 dagarna. Du kan alltid avancera till en högre nivå under perioden ända upp till VIP-nivån och få de nya förmånerna omedelbart. Beroende på din nivå kan du tjäna värdefulla poäng från dina inköp av bränsle och i butiken. Poängmängderna finns i tabellen nedan.

Under en period på 90 dagar är den maximala poängsumman som kan samlas in på platinnivå 45 000 och på VIP-nivå 200 000. Om poänggränsen överskrids under perioden fortsätter poänginsamlingen enligt bronsnivån.

Hur kan jag kontrollera min poängsaldo och mitt lojalitetsnivå?

Du kan enkelt följa dina Teboil-inköp, poängsaldo och nivå på startsidan av Teboil-appen. Du kan se inköpstransaktioner, insamlade och använda poäng även på Mina Teboil-sidan genom att logga in på tjänsten. Från varje inköpstransaktion på papperskvittot kan du också se poänginformation samt din poängsaldo och nivå.

På grund av integritetsinställningarna kan du endast se dina personliga Teboil-transaktioner.

Instruktioner för din Teboil-webbplats och hur du loggar in finns på: www.teboil.fi/kanta-asiakkuus

Vilka betalningsmetoder och produktkategorier genererar poäng?

Poäng kan samlas genom att betala inköp med personliga bank- eller kreditkort samt kontant. Poäng samlas när du identifierar dig som stamkund antingen i kassan eller vid betalningsautomaten. Poäng ges inte i efterhand och kan inte överföras till en annan kundrelation.

Inköp gjorda med Teboils företags-, betalnings- och D-kort genererar inte poäng eller lojalitetsnivå. Rabatter som erhållits genom intjänade poäng genererar inte nya poäng.

Följande produktkategorier genererar inte poäng eller lojalitetsnivå *

Bil- och släpvagnsuthyrning, alkohol-, tobaks- och nikotinprodukter, däck, service, reservdelar till service, smörjmedel till service, stora förpackningar smörjmedel (över 10 liter), originalreservdelar, lotter/oddsspelprodukter, annan service (biljettförsäljning, förmedling, posttjänster).

Användning av poäng

Du kan använda de poäng du tjänat in som en rabatt på din totala köpesumma vid alla Teboil-servicestationer och konsumentautomater, inklusive Express-stationer, både för inköp i butiken och för bränsle. Poängen kan inte användas för produktgrupper som inte genererar poäng *.

När poäng används minskar programmet poängen från de äldsta. Om det finns poäng kvar efter betalning, kommer poängsaldo att finnas kvar på ditt konto för dina kommande köp. Oanvända poäng ersätts inte med pengar.

Vid betalning med kontanter i automaten kan du inte använda poäng, men du kan samla poäng. Du kan samla och använda poäng vid kontantbetalning i servicestationens inre kassa.

Hur fungerar Teboil-appen?

För varje enhet / telefonnummer kan en användarprofil skapas. Vid registreringen skapas en virtuell kundkort för kunden. Alla kundkort som är kopplade till en kund i appen samlar poäng och det är möjligt att använda poängen.

 

Användningen av Teboil-appen kräver att kundkortet finns i appen, även om man använder Teboil betalningstid-, företags- eller D-kort. Inköp gjorda med Teboils företags-, betalnings- och D-kort genererar inte poäng eller lojalitetsnivå.

 

Du kan använda den virtuella kundkortet som finns i plånboken i appen eller det fysiska kundkortet vid dina inköp. För närvarande kan du med appen betala för bränsle och biltvätt vid automatstationer med det bank- eller kreditkort som är kopplat till appen. Vid kassan måste antingen QR-koden på det virtuella kundkortet i appen eller det fysiska kundkortet visas för att samla eller använda poäng, varefter betalningen görs med bank- eller kreditkort eller kontant.

Campaigns

Teboil ordnar då och då försäljningskampanjer, såsom till exempel var tionde kaffe gratis. Dessa regler och anvisningar gäller även kampanjer, och förmåner som erhållits genom kampanjer kan inte omvandlas till pengar. Kampanjförmånerna är giltiga på samma sätt som poäng, det vill säga i 12 månader från starten av insamlingen av förmånen. Om reglerna för en kampanj som ordnas av Teboil avviker från dessa regler och anvisningar, meddelas detta i samband med den aktuella kampanjen.

Teboil-appförmåner

Användarna av appen har regelbundet sina egna specialkampanjer, som du får information om t.ex. via appens meddelanden.

Appens elektroniska kvitton

I Teboil-appens Plånbok-sektion hittar du alla dina betalningar och deras information. Kvittot är tillgängligt för de köp där betalningen har gjorts med appen vid bränsle- eller tvättautomaten.

Avslut av Teboil-stamkundsförhållandet

Kunden har rätt att avsluta sitt Teboil-lojalitetsprogram genom att meddela detta skriftligen till Teboil. Lojalitetsprogrammet avslutas automatiskt efter meddelandet. Efter meddelandet kan poängen inte längre användas.

Vad ska jag göra om mitt kort eller min telefon försvinner?

Du kan enklast stänga ditt förlorade fysiska eller virtuella kort genom Oma Teboil-webbplatsen asiakas.teboil.fi. Du kan också kontakta Teboils kundtjänst: asiakaspalvelu@teboil.fi Ring eller ringa. 020 470 0900* (samtalskostnad per minut/samtal, även för väntetiden).

Behandling av personuppgifter

På Teboil ser vi till att dina personuppgifter är säkra och att du har rätt till integritet. Vi behandlar noggrant de uppgifter vi får via kortet. På Teboil följer vi EU:s dataskyddsförordning från och med den 25 maj 2018. Syftet med förordningen är att förbättra EU-medborgarnas rättigheter till sina egna uppgifter samt till konfidentiell behandling av personuppgifter.

Dina personuppgifter relaterade till ditt Teboil-stamkundskap kan du kontrollera genom att logga in på Mina Teboil-sidan. På ditt konto kan du redigera dina uppgifter samt ge och ta bort tillstånd för e-postmarknadsföring.

Du kan alltid vända dig till Teboils kundtjänst om du vill ta bort dina uppgifter eller sätta begränsningar och restriktioner för användningen av dina personuppgifter.

I Teboils dataskyddspolicy beskrivs hur medlemmens personuppgifter används och vilka rättigheter medlemmen har. Dataskyddspolicyn finns på Teboils webbplats.

Contract changes

Teboil strävar efter att regelbundet utveckla de tjänster de erbjuder, och av den anledningen förbehåller de sig rätten att göra ändringar i dessa villkor och tjänster. Teboil informerar om väsentliga ändringar i villkoren och tjänsterna på sina webbplatser och/eller via e-post eller genom tjänsten till sina kunder. Ändringarna träder i kraft vid den angivna tidpunkten. Genom att fortsätta använda tjänsten efter ändringar i villkoren eller tjänsten anses kunden ha godkänt ändringarna och förbundit sig att följa dem. Om kunden inte godkänner ändringarna i tjänsten eller villkoren måste denne skriftligen säga upp avtalet innan ändringarna träder i kraft och sluta använda tjänsten.

Information om tvistlösningsorgan

Alla tvister som uppstår från detta avtal ska i första hand försöka lösas genom förhandlingar. Om parterna inte kan nå en för båda parter tillfredsställande lösning genom förhandlingar, ska tvisten avgöras vid Helsingfors tingsrätt som första instans. Trots det har konsumenten alltid rätt att föra tvisten till behandling hos konsumenttvistnämnden enligt bestämmelserna i konsumentlagstiftningen, och om ärendet gäller behandling av personuppgifter kan den registrerade kontakta dataskyddsombudsmannens kontor.